منتدى كليه التربيه الرياضيه ( الغير رسمى)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

You are not connected. Please login or register

مستقبل الكارتية في مصر ميطمنش

5 posters

Go down  Message [Page 1 of 1]

salem aswany

salem aswany
عضو جديد
عضو جديد

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة .............

والله يا شباب مش عارف ابدأ منين ولكن الموضوع كبير وميطمنش

ححكي قصة صغيرة زي مبيقولوا حدث بالفعل ( رحت اختبار الاحزمة للناشئين وكنت في اليوم الاول ورحت من الساعة 9 الصبح علي اساس حخلص اول واحد واروح انا واللاعبين بسرعة قبل الزحمة المهم اللاعبين جم وسخنتهم ورجعتلهم ونوينا ندخل نختبر دخلنا جوة لقينا بشر كتير وربنا اكرمنا ودخلنا بعض معاناه فحبيت اتفرج علي مستوي اللاعبين للمدربين الاخرين فاتفرجت ويارتني متفرجت حتي شكل المدربين واللاعبين يخوف الظاهر ان كل من معاه حزام اسود دان بقه مدرب والمشكلة مش في كدة المشكلة في الحكام كل كابتن ماسك ودن الحكم بيرغي معاه والحكم سايب التحكيم وبيكلم مع المدرب ولو الحكم محترم زي احمدنور حينجح العيال كلها لكن لو اي حكم غيره حيسقطلك اي لعيب من غير ميشوفة اصلا بس هي جت معاه كدة المهم كدت ابكي علي حالي ودخلت وانا مروعوب من ظلم الحكام ولكن الحمد الله دفعت الضريبة لاعب واحد ولكن اضطريت اروح للحكم واقولة شوفة اللاعب لوحده المهم وافق لكن ندي علي اللاعب وسئلة اسم الكاتا الربعة فجاوب علية فقلي خد اللاعب وامشي والحمد الله ربنا وفقنا كلنا لكن الصدمة الكبري وانا طالع برة الاستاد لقيت مدربين اشكال والوان فيهم الكويس وفيهم الكويس ؟؟؟ بصراحة والصعب انك تتساوي بمدرب اسمة صابر خبرتة متتعداش سنة ونص اخد دورتين وحزامين بقة الكابتن صابر والاخوف من كدة في البطولة ممكن لاعب من عندك يلاعب لاعب من عند كابتن صابر وحتي لو لاعبك كسبت حيكون خرج مصاب اكيد لان الكابتن صابر علمة فنون القتال وليس الكارتية او الكومتية فالظاهر ان شغلت التدريب الكارتية بقيت وظيفة لمن لا وظيفة له فربنا يستر علي اللي حيقضي طول حياتة عشان شهادة مكتوب فيها تخصص تدريت كارتية )

Embarassed والمشكلة دي اعتقد انها مش في اسكندرية بس دي في مصر كلها لكن لازم مضطرين نبقي ونتعلم من كابتن صابر والبقاء لله في التدريب Question Question Question Question Question Question Question Question Question

وفي الختام لا يسعني غير ان ارفع يدي للسماء داعيا للمدرب صابر بالتوفيق cheers cheers cheers

خوكم / سالم اسواني
الفرقة الثانية الثالثة ان شاء الله
0124320231
احب اسمع الاراء ....................

ghost_of_love_for_ever

ghost_of_love_for_ever
عضو جديد
عضو جديد

انا عندي سؤالين ليك

الاول : Embarassed Embarassed

مين احمد نور ؟

التاني : pale affraid

مين كابتن صابر

وربنا يوفقك انت والكابتن صابر وتوصل لمستواه

tongue tongue tongue

الرياضى العاشق

بص يا احمد.........
قبل مانتفرج على الكابتن صابر واللى زيه......ودا مهم طبعا.
الاول نفكر ازاى نخلى الكليه بتاعتنا تحارب على شانا متمثله فى القسم يتاعنا (قسم المنازلات)لو جيت تبص هاتلاقى ان لعيبه الكاراتيه نفسهم هم اللى شايلين نسبه الماده وهم اللى بيعيدو السنه ودا عمره ماهايخليه يتحصص فيها من اصله.
قصدى اقول ان مافيش اهتمام من الكليه اساسا فانا عاظر ههه(كابتن صابر) لو كان من الكليه.
اما لو ماكانش من الكليه فعادى دا العادى والمتوقع منه اخد دورة تدريب على واحدة حزام متقدم بقى مدرب وكان ممكن ياخد دورة تحكيمويبقى حكم زى الحكام اياهموعادى اى شىء فى الزمن ده عادى...........karaheet اهو واحد اهبل عامل نفسه بطل

مصطفي زيدان

مصطفي زيدان
يا صباح المستويات العالية
يا صباح المستويات العالية

حبيب قلبي.....أنا أقترحت أن المدرب ميكونش مدرب االا بالدكتورة فقط من كلية التربية الرياضية في اللعبة ده علشان ميبقاش ذي الكابتن صابر ويبقي ذي الدكتور محمد عبد الرحمن تاتو..والمعهوش دكتورة يروح.. يجب ألغاء دورات التدريب التابعة للاتحاد المصري للكارتية لانها فشلة من الاخر..وبصراحة الدورات ده مبتبنيش أساس المدربين..تقدر تقولي الفرق بين واحد خد دورتين وفرحان بيهم في اسبوعين واحد طالع عينه في 4 سنين بيدرس علوم رياضية وطبية رياضية و معاه شهاده معتمدة انه مدرب فاهم وعارف أذاي يصنع برنامج تدريبي؟..... .

انا مستني أجابة السؤال ده لاني بدات عيني تزوغ..وعقلي ينظر الي شيء غريب.... .

دكتور توتوس.................................. .

https://www.facebook.com/profile.php?id=516659085&ref=profile

dark kotch

dark kotch
عضو نشط
عضو نشط

موضوع جامد يا اسواني و معاك حق في كل كلمه قلتها لكن عندك حل؟؟؟؟؟؟

evill

dark kotch

dark kotch
عضو نشط
عضو نشط

كلام جميل يا توتوس بس نخلي المدرب بماجستير و الدكتوراه ياخدها و هوه بيمرن ولا ايه؟؟

evill

Back to top  Message [Page 1 of 1]